X

עגלה

עגלת הקניות שלך ריקה

עבור לחנות
משלוח חינם בקנייה מעל 1,000₪
לתשלום
תמונת נושא

דברים שכדאי לדעת על משטח שקילה

משטח שקילה
משטחי שקילה, אותם משטחים המיועדים למדוד מסה של מוצרים וחפצים שונים, אשר מהווים בעסקים רבים אחד מהאביזרים החיוניים וההכרחיים בעיקר אם מדובר על עסקים בתחום התעשייה, חקלאות, מזון ועוד. משטח שקילה זהו כלי עזר חיוני ביותר אשר משתמשים בו גם בבתים פרטיים אך גם בעסקים ובשנים האחרונות שוק זה התפתח מאוד, והיום מדובר על שוק בו יש היצע רב ומגוון מאוד ביחס למה שהיה בעבר, מה שעלול לגרום לעיתים לבלבול רב בקרב מי שזקוק למכשיר זה גם אם מדובר על מכשיר לבית אך בעיקר כאשר מדובר על משטח שקילה לעסק. במאמר זה תמצאו מידע מעניין וחשוב שטוב לדעת על משטחי שקילה, מידע אשר יעזור לכם לבחור את משטח השקילה הטוב והמתאים ביותר לעסק שלכם.

מתי הומצא לראשונה משטח השקילה

משטח השקילה המודרני הינו משטח שקילה אלקטרוני חכם אשר מחליף את המאזניים הישנות אשר שימשו בעבר את בני האדם לשקילה של חפצים שונים עוד מתקופות קדומות ביותר כמו תקופת בבל ומצרים העתיקה. תחילת נושא השקילה היה בצורה של השוואה של חפץ אחד עם חפץ אחר אשר משקלו היה ידוע מראש, מה שאנו מכירים כמאזניים בעלי שני צדדים. בשל שינויים רבים שחלו והצורך לשקול דברים גדולים יותר גם מבחינת גודל וגם מבחינת משקלים  התפתחו בתחילת המאה ה- 19 פתרונות למצבים כאלו אשר עוררו בעיות הנדסיות שונות, כאשר במהלך השנים בוצעו שינוים והתאמות למאזניים הראשונים עד אשר פותחו משטחי השקילה המודרניים אשר מתבססים על טכנולוגיות שונות בהתאם לרמת הדיוק לה זקוקים, כאשר השיטה הכי אמינה ונפוצה נכון להיום בעולם היא ששקילה באמצעות אלקטרומגנט.

משטחי שקילה כמכשיר אשר משתלב בעסקים ותחומים שונים ומגוונים

משטח שקילה לעיתים מצטייר כמשהו שמתאים רק לתעשייה ולמפעלים גדולים אך למעשה משטח שקילה זהו כלי עזר המתאים לשלל עסקים ותחומים, למעשה כל עסק בין אם מדובר במפעל גדול, חנות קטנה או אדם פרטי אשר נזקק לשקילה של משהו ימצא במשטח שקילה מכשיר חיוני ביותר. זה יכול להיות מפעל המייצר סחורה אותה יש לשקול לעיתים תוך כדי תהליך היצור ולעיתים בסיום כאשר יש מוצר מוגמר וסופי, זה יכול להיות בנושא של מזון למשל פירות וירקות אשר שוקלים אותם בזמן ההעברה מהחקלאי למשווק הסחורה אך שוקלים אותם גם כאשר לקוח רוכש את הסחורה מהמשווק והעלויות מחושבות לפי משקל, גם בתחום התכשיטים יש צורך במשקל שכן זהב ואבני חן למשל מתומחרים לרוב על פי משקל וגם בתעשיית הפארמה יש את הנושא של שקילה משום שכאשר מיצרים תרופה למשל יש לשקול את המרכיבים השונים ממנה מכינים את התרופה. לכל עסק יש צרכים מיוחדים משלו ובהתאם לכך יש לבחור את סוג משטח השקילה.

למשטחי שקילה יש אפשרויות שונות וסוגים שונים

חשוב לדעת שישנם סוגים ומשטחי שקילה שונים ומשטח שקילה המתאים לעסק אחד אינו תמיד מתאים לעסק אחר. משטח שקילה יכול להגיע בגדלים שונים, להיות עשוי מחומרים שונים, בנוי בצורה שונה ועוד מה שאומר שכל משטח כזה מתאים לעסקים וענפים שונים בהתאם לצרכים שלהם. לכן חשוב מאוד כאשר מקבלים החלטה שיש צורך לרכוש משטח שקילה לא לקנות סתם משטח שקילה שיש עליו המלצות אלא להגדיר מה המטרות של המשטח, למה בדיוק הוא מיועד, האם הוא צריך להיות נייד או לא, האם הוא צריך להיות נטען או מחובר קבוע לחשמל, האם הוא צריך להיות בסביבה של לחות או בתנאי מזג אויר קשים, מה גודל הסחורה אותה צריך לשקול ועוד. ההבנה מה הצרכים עוזרת להתכוונן על מהו המשטח הנכון ביותר לעסק שלכם ולרכוש מוצר שימושי באמת.

משטחי שקילה עשויים מחומרים שונים ולא רק מחומר אחד

אם בעבר היו משטחי שקילה מחומרים בודדים היום ניתן למצוא משטחים מחומרים שונים כמו נירוסטה או ברזל. לחומרים ממנו עשוי משטח השקילה יש חשיבות מבחינות שונות, למשל עמידות בתנאים קיצוניים כמו לחות, נוזלים שונים, גשם חשיפה ממושכת לשמש וכדומה, אז חשוב שהמשקל יהיה עשוי חומר איכותי שאינו מחליד או מתבלה, או כאשר זקוקים למשטח שקילה יציב יותר בעיקר כאשר מדברים על שקילה של משקלים מאוד כבדים אז יש צורך בחומר אחר כדי שלא יגרם נזק למשטח השקילה ברגע שתונח עליו הסחורה הכבדה.

מיקום משטח שקילה

ההחלטה היכן למקם את משטח השקילה משפיעה על ההחלטה איזה משקל כדאי לקנות. שקילת משטח צריכה להיות דבר פשוט, נוח ונגיש, למשל משטח של סחורה המאוחסנת בצורה מסודרת בחצר המפעל, משטח השקילה צריך להיות ממוקם בחצר באופן קרוב למשטחי הסחורה ולא בתוך המפעל או באזור מרוחק אשר דורש שינוע משמעותי של המשטחים הנשקלים ממקום אחד למקום אחר. אם מדובר על משטח המיועד לשקילה של אריזות מוצר קטנות היוצאות מפס יצור יש צורך למקם את המשטח במקום נגיש ונוח קרוב לפס היצור כך שיהיה קל לבצע את השקילה וכדומה.

משקל שקילה דיגיטלי או אחר

היום אפשר להגיד שמשטחי שקילה הינם משקלים דיגיטליים למעט סוגים מאוד בודדים וספציפיים. המשקל הדיגיטלי מראה בצורה מדויקת ביותר את משקל המוצר הנשקל עד לעשירית הגרם במידה והוא אכן תומך בכך מבחינת היכולות שלו. משקל דיגיטלי משמש בשלל תעשיות החל מתעשיית הרפואה ועד מפעלים שונים וגם במה שקשור ליצוא ויבוא של סחורות. הצג הדיגיטלי של המשקל הוא למעשה צג חשמלי חכם אשר מראה בצורה מדויקת את המשקל של מה שמונח על המשטח, יש משקלים חכמים אשר יודעים גם לעשות חישובים שונים ולא רק להראות את משקל הסחורה והמוצרים.

מהם ההבדלים בין משקלים המתאימים לתעשיות ותחומים שונים

תעשיות שונות הן בעלות דרישות שונות וגם בכל תעשיה יש לעיתים מחלקות שונות וצרכים שונים כך שיכול להיות מצב בו באותה תעשיה יהיו משטחי שקילה שונים הכל תלוי בצרכים הספציפיים. למשל יש הבדל בין משטח שקילה שמטרתו היא לשקול משקל משטחים לפני שליחת הסחורה מהמפעל לבין משטח שקילה המשמש לשקילה של מרכיבים במהלך תהליך היצור עצמו, יש הבדל בין משטחי שקילה המיועדים לשקילה של מוצרים קטנים בהם יש חשיבות לעשירית הגרם למשקלים בהם רמת הדיוק אינה כל כך קריטית למשל כאשר מייצרים תרופה יש חשיבות למשקל כל מרכיב מבחינה של עשירית הגרם בעוד שמשקל המשטח בו ארוזות קופסאות המוצר הדיוק של עשירית הגרם זה לא כל כך קריטי ומשמעותי.

גדלים שונים וצורות מיוחדות של משקלים

פעם היצע המשקלים היה קטן ביותר גם מבחינה של גדלים וגם מבחינה של צורות המשקל. היום ניתן למצוא משקלים בגדלים שונים כדי שיתאימו בצורה מדויקת לצרכים השונים למשל אם יש צורך לשקול משקל משטחים של סחורה ארוזה יש צורך במשקל אשר מתאים לכך בעוד שאם רוצים לשקול למשל בעלי חיים במרפאה וטרינרית יש צורך במשקל מסוג שונה ואם רוצים לשקול מוצר ארוך מאוד יש צורך במשקל אשר יתאים לו, או כאשר רוצים שקילת משטח ואין מלגזה משטח שקילה בצורת ח הוא הפתרון המתאים ביותר.    

להתאמת המשקל המתאים עבורכם

צוות עובדי החברה יתאים את סוג המשקל לצרכים השונים שלכם

    3DB8B2CA-21F1-4E31-83E2-35AFF9EA5376 Created with sketchtool. דברו איתנו CDE93192-0C6A-409D-880D-9BE72A560619 Created with sketchtool. וואטסאפ

    דברו איתנו

    השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה!